reede, 30. detsember 2016

Püha Jüri võitlused: Ainus kindel asi on uue aasta saabumine (9)

Ilm oli endiselt halb ja Püha Jüri seltskond kõmpis ringi mööda Lasnamäed, lootes aastavahetuseks kuskile kostile pääseda. Majade aknad olid küll valged ja siin-seal särasid veel jõulutuledki, kuid kahtlast kampa nähes tõmbasid inimesed akendele kardinad ette ja jätsid uksed suletuks.  
„Saaks või tassikese kuuma teedki,“ niutsus Musta-Kadri lõdisedes ja lonti vajaunud sukki kergitades.
„Kui me lohe Reffi maha lööme, siis ehitame tasuta teemajad iga nurga peale,“ püüdis teda lohutada Ema Mailis, kuid tollegi enesetunne ei olnud eriti parem.
„Oleks praegu see Europrill käepärast, avaneksid siin kõik sissepääsud, isegi hiireurud,“ lausus Praami-Urve.
„Kes-kes?“ küsis Taibu-Sven: „Ma olen ju siin!“
„Mitte sina, nutipea! Toomi-Yanat mõtlen! Lasnas tunnevad teda kõik!“
„Tema on ju reetur!“ ühmas Paragarhvi-Ummi ja pöördus Püha-Jüri poole: „Või mis sina sellest arvad?“
„Mina arvan, et oleme ikka kõigiga sõbrad, me kõik oleme ju rahva teenrid ja põlvneme ahvist,“ vastas Püha Jüri: „Sildistamine ei aita siin praegu mitte kedagi.“
„Panin üles suure sildi, Yana Toomi passipildi,“ deklameeris Riimi-Marko.
„Issand, milline mees,“ imetles teda taas Keskmaa-Kaia.
„Mina ei tea, mida teie teete, aga kui nii edasi läheb, jätan suitsetamise maha ja kirjutan isale, et ärgu tema ka enam pahvigu,“ teatas Lihtsalt Jevgeni.
„Mis sul nüüd hakkas? Ma saan aru, et naistel on raske tänaval vihma ja tuule käes pissida, aga sina?“ küsis Kauka-Sven.
„Aasta hakkab vahetuma, aga meil pole tilkagi šampanjat! Mitte tilkagi!“
„Rääkimata valgest viinast,“ lisas Tamme-Tarts.
„Ahsoo … sellest murest ma saan aru,“ vangutas Kauka-Sven pead.
„Ja pauke ka ei ole,“ kurtis Mendi-Andres.
„Ja balli,“ lisas Saare-Ints.
„Ja näärivana,“ täiendas Korbi-Miša.
Irli-Margus muutus korrapealt valvsaks. „Näärivana? See ei tule kõne allagi! Kõigepealt tahate legaliseerida näärivana ja siis taastada Lenini kujud. Üle minu laiba!“
Äkitselt avanes ühe trepikoja uks, mille vahelt vilksatas tuttav nägu.
„Võlur Savihall!“ hüüdsid jüngrid läbisegi.
„Muidugi mina,“ õõtsutas ootamatult ilmunud maag end mõnuledes oma kärul. „Öeldakse, et revolutsioon hülgab oma lapsed, aga mina oma lapsi ei hülga. Tulge ruttu sisse, mul on laud kaetud!“
Väsinud ja külmavärinates teelised tunglesid korterisse, mis oli mõnusalt soe ja mille köögist tulvas ninasõõrmetesse seaprae ja hapukapsa lõhna.
Võlur Savihall tõstis lauale suure pudeli hundisilmajalavett ja käskis Lihtsalt Jevgenil sellest igaühele pool klaasi valada.
Viimane pobises midagi põhimõtetest ja alkoholismist, aga täitis võluri käsu.
„Mul on teile kaks uudist, üks hea ja teine halb, kummast alustame?“ startis Savihall toostiga.
„Nagu alati!“ nähvas Musta-Kadri.
„Alusta halvemast,“ nõudis Taibu-Sven.
„Halb on see, et tegelikult on kõik p..…s,“ lausus Savihall. „Aga hea on see, et uus aasta tuleb kohe kindlasti! Selle positiivse noodiga soovin kõigile head vana-aasta lõppu ja head uut aastat neile, kellele see hea tuleb.“
„Minul tuleb!“ hõiskas Praami-Urve. „Ma nägin öösel unes lendavat laeva!“
„Mina ka!“ lisas Ema Mailis.
„Huvitav, mina nägin ka,“ ütles Püha Jüri. „Sellel peab mingi tähendus olema, võlur Savihall?“
„Ainult erootilistel unenägudel on mingi tähendus, ülejäänu on kõik jama,“ vastas maag ja turtsus naerda: „Võtame selle terviseks, et uuel aastal oleks meie elus rohkem erootikat!“
„Nõus!“ kinnitas Saare-Ints, kes oli juba jokki jäänud. „Ššštrippi, rohkem štrippi!“
Seltskond muutus üha lõbusamaks ja lõbusamaks, ega märganudki, kuidas saabus uus aasta. Söödi ja joodi ning praaliti kuni kõik peale Savihalli tukkuma jäid. Too piidles oma külalisi saakavala irvega ja lausus iseendale: „Ma teile teen veel head uut aastat, seltsimehed parteilased!“

Järgmised osad:
Püha Jüri võitlused: Pohmell hundisilmajalaveest võtab hoomaha (10)
Püha Jüri võitlused: Kõik ooperisse! (11)
Püha Jüri võitlused: "Me ooperit, me ooperit, me armastame ooperit!"(12)
Püha Jüri võitlused: Võlur Savihall hakkab kõiketeadjaks(13)
Püha Jüri seiklused: Ordenisadu võtab oimetuks (14)

 Püha Jüri võitlused

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Enne mõtle, siis ütle! Aitäh!