esmaspäev, 16. jaanuar 2017

Kivastiku majapidamisfilm* tegi uniseks

„Õnn tuleb magades“
Režissöör: Mart Kivastik
Tootja: Kopli Kinokompanii, 2016

TV 3 näitas eile õhtul Mart Kivastiku teist režisööritööd nimega „Õnn tuleb magades“.
Kuna ma kinno seda filmi vaatama ei jõudnud ja Kivastiku elukäsitlus mulle üldiselt meeldib, otsustasin kannatlikult teleka ees istuda ja telekanali lootusetult pikad reklaamivood välja kannatada.
Paraku kujunes ka film ise parajaks pingutuseks, sest seda vaadates täheldasin kohe paari Eesti filmile iseloomulikku joont. Esiteks aeglane tempo, sest film ei saanud ega saanud vedama ja kui ei saa vedama, siis on raske ka pauguga lõpetada – ühesõnaga, väga heade näitlejatega käsitletav keskealiste eneseotsingute teema hangus kahjuks lihtsalt ekraanile ära.
Teiseks tekkis mul tunne, et see kõik on juba kinoekraanidel sadu ja sadu kordi olnud, ainult et nüüd esitleti seda kohalikus kastmes.
See niinimetatud kohalikkus minu jaoks filmi päästis – ammuse Tartu elanikuna on ikka äratundmisrõõmu ja nostalgiat, kui tuttavaid kohti näed.
Kohtumisrõõmu pakkusid ka Islandi vaated. Tekkis ainult küsimus, et miks filmi olid valitud põhiliselt just need paigad, kus turistide horde ringi veetakse. Island oleks kindlasti pakkunud paremaid võimalusi keskealiste inimeste üksinduse väljendamiseks.
Terve filmi jooksul andis mu keha märku, et õnn tuleb tõesti magades – hirmsasti ajas haigutama. Kokkuvõttes annaks filmile hindeks tugeva koolipoisi kolme, sest nii-öelda majapidamisfilmi kohta on see täitsa tugev teos.
Kivastiku vähesest filmiloomingust jääb minu jaoks siiski parimaks „Üks mu sõber“. Järgmise filmi juures soovitan režissööril silme ees hoida näidendi „Gunn, Gunn, vana …“  motot – Vaade on tähtis!

*Majapidamisfilm – „Majapidamis-“ tähendab argist, halli, keskpärast ja sobib iseloomustamiseks paljusid igapäevaelu nüansse ja asju nagu näiteks majapidamisvein, majapidamisjuust, majapidamismuusika jne. Vastandina võib esile tuua sõnad nagu gurmee-, super- jms.


"Õnn tuleb magades" plakat. Kujundanud Kadri Nikopensius.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Enne mõtle, siis ütle! Aitäh!