laupäev, 3. detsember 2016

Püha Jüri võitlused: Kloostri start-up (5)

Järgmisel hommikul asus seltskond taas teele üksiku mäe, see tähendab Toompea poole.
Praami-Urve oli öösel kehvasti maganud, sest üks mutt oli üritanud just tema külje alt oma tunnelisuu maa peale tuua. „Kui Helsingi-Tallinna tunneli ehitamine mulle samuti uneajal vaegusi tekitama hakkab, siis jääb see küll ära!“
„Kaks mutti ikka omavahel hästi läbi ei saa,“ irvitas Kauka-Sven.
„Kui ei ole endal nutti, tuleb kasutada mutti,“ sõnas Riimi-Marko.
Ema Mailis manas näole grimassi, mis oleks kõik kooliõpilased hirmust tarduma sundinud: „Ma ei ole veel kuulnud, et sinu luules mingi point oleks?“ Ta ronis vanale pajutüvele, mille all Korbi-Miša alles norskas ja hakkas deklameerima:

„Eestimaa, Eestimaa, oled mu kodumaa,
oled mu hingele lähedal.
Eestimaa, Eestimaa, oled mu kodumaa
oled mu südames sügaval.“


Selle peale Korbi-Miša ärkas ehmatades, lõi unesegasena pea vastu puud ning karjus: „Appi! Natsionalistid! Fašistid!“
Nähes enda ümber vanu tuttavaid nägusid, vabandas ta kohmetunult ja teatas, et oli näinud halba unenägu.
Alles nüüd märkasid kõik, et Püha Jüri oli istunud eemale kivile ja tagus seal kokkukäkerdatud ajalehega kahe käega vastu otsaesist.
„Mis siis nüüd?“ küsis Mendi-Andres.
„Õpib lehte pähe,“ teatas Lihtsalt Jevgeni. „Mulle tagus isa kõik raamatud niimoodi pähe, alates Tolstoi „Sõjast ja rahust“ ja lõpetades muruniiduki manuaaliga.“
„Kurat, sa kuradi-kurat!“ pigistas kivil istuja läbi hammaste. „Kas te teate, mis siia on kirjutatud?“
„Ilmselt seda, et on mingi kriis ja mina tean, kuidas seda lahendada,“ pakkus Taibu-Sven.
„Lahenda siis!“ lennutas Püha Jüri lehenutsaku ülejäänute suunas. „Saad vaevalt sõba silmale, kui Kitse-Martin on jälle mingi jama kokku keeranud.“
„No mis veel, selle kitsepargi ja tünnipalgaga oli jokk ju?“ uuris Irli-Margus.
„Kujutage ette, et see mees üritas kloostri kattevarjus inimestelt raha välja petta! Pani kuulutuse lehte ja palus enda arvele hädaliste abistamiseks raha kanda.“
„Nüüd lükkame küll käed raudu!“ ähvardas Mendi-Andres.
Kitse-Martin jooksis ohutusse kaugusesse ja karjus sealt: „See oli skeem, puhas start-up! Tegin väikese äpi, kuidas paari päevaga hästi palju raha teenida, aga investoreid taha ei saanud ja see äpp ei läinud tööle. Teate ju küll, et kõik stat-upid ei õnnestu!“
„Tead, ma teen sulle sellise äpi, et paragrahvimärgid terve elu silme ees virvendavad nagu mänguautomaadi kirsid,“ ägestus Paragrahvi-Ummi.
„Kuulge, kõik on korras!“ venitas Kitse-Martin suu kõrvuni. „Ma sain enne teiega liitumist kloostri õnnistuse!“
Seda öelnud, läks ilm valgemaks ja pilvede vahelt hakkas paistma päike.
"Sa said kloostri õnnistuse?" kergitas Püha Jüri üllatunult kulme. "Miks sa kohe ei rääkinud! Seda on meile väga vaja, kas või ühelegi meist! See võib anda puutumatuse." 
"Einoh, kui juba kloostrist öeldi, et tee sigadusi, palju tahad, aga oled ikka õnnistatud, siis pole meil enam midagi kobiseda. Klooster on kultuuri osa,“ rahustas Saare-Ints ülejäänuid. „Tule Martin nüüd siia ja hakkame liikuma, eesmärgid tahavad täitmist, lohe Reff tahab tapmist!“
„Jah, ja räägi meile ka, kuidas sa seda äppi tegid,“ palus Keskmaa-Kaia. „Ma olen ise proovinud pudruäppi teha, aga see samuti ei õnnestunud.“

 Püha Jüri võitlused

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Enne mõtle, siis ütle! Aitäh!