teisipäev, 18. oktoober 2016

Kui mobiliseeruda, siis kuhu?

Kui oled kaitsetahtega mees, aga mitte esimeses nooruses ja mitte Kaitseliidu või mõne jahiseltsi liige, aga tahad vaenlase maaletuleku korral siiski võitlusse oma panuse anda, siis selgub, et ei olegi kuskile minna.
Olen juba aastaid oma tuttavatelt sõjaväelastelt küsinud, et kuulge, öelge nüüd ausalt, kus kogunemine toimub, kust ma oma varustuse ja püssi saan? Kes on minu ülemus ja kus on minu jagu? Pole ju reaalne moodsas sõjas hangu või vikatiga maanteeserva rusikat viibutama minna.
Kui Tanki-Ants oli vägede ülemjuhataja, siis sain igal aastal vastuseks, et oota-oota, suured plaanid on valmimas, kohe varsti saadetakse sulle ümbrik, kust sa kõik teada saad, kuidas sõja korral käituda.
Seda ümbrikku ei ole ma veel saanud.
Tegelikult on küsimus laiem. Meedia vahendab iga päev uudiseid üha teravnevast olukorrast maailmas ja loob kolepilte meie suure naabri käitumisest. Nõrgema närviga inimesed on tõesti mures, mida kriisiolukorras teha. Mitte kunagi varem pole minult küsitud, et mida teha kui sõda algab, aga sellel aastal on erinevad inimesed küsinud seda juba päris mitu korda.
„Oodake ümbrikku!“ vastan mina. Mis mul muud öelda on.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Enne mõtle, siis ütle! Aitäh!